ආගම – කුමක් විය යුතු ද?

මත් ද්‍රව්‍යයක් නොවේ. මත්ද්‍රව්‍යයකට ඇබ්බැහි වූ තැනැත්තාට එය පානය කිරීම සදහා නිශ්චිත වෙලාවක් නැත. ආගමට මත්ද්‍රව්‍යයක් ලෙස ඇබ්බැහි වූවෙකු ද එබදු ය. ඇබ්බැහි වූ තැනැත්තාට මේ කාර්යාල වේලාව යයි හැගිමක් නැත. මේ උදෑසන යැයි හැගිමක් නැත. මේ මොහොතේ මා විසින් කළ යුතු රාජකාරි රැසක් තිබේ යැයි අදහසක් නැත. දරුවා අඩන විට ඇකයට ගෙන නැලවීම සිය කාර්යයක් යැයි බීගත් පියෙකුට පෙනෙන්නේ නැතිවාක් මෙනි. ඒ නිසා කාර්යාලයේ දී බණ ඇසිම හෝ බණ දෙසීම නිසි නොවේ යැයි ඔහු දන්නේ නැත. කාර්යාල වේලාවේදී ආගමික කටයුතු කිරීම නිසා තමන්ගේ හාම්පුතුට වංචා කරන බව ඔහුගේ සම්පත් හොරා ගන්නා බව ඔහුට වැටහෙන්නේ නැත. ඇබ්බැහි වීම ඒ තරමට ප්‍රබල බැවිනි. බිරිද දරුවන් සමග දගලන අතරතුර හොද්දක් හැදිගාන්නට බල කෙරී ඇතිවිටක පවා ආගමෙන් මත්වූ සැමියා එවැන්නක් කිරීම තම කාර්යය යැයි පිළිගන්නේ නැත. ඒ නිසාම ඔහු දිගටම භාවනාවේම යෙදෙයි. පිරිත්ම කියමින් වටපිටාව අමතක කරයි. ඒවායින් සසල නොවන සන්සුන් සිතක් ඇති කරගැනීමට ඔහු කැමති ය. ඔහු නොසන්සුන් වනු ඇත්තේ බිරිද බණ අහන්නට ඉඩ නොහැර දරුවාගේ භාරය තමන්ට පැවරූ විට ය.

ආක්‍රමණික යුද්ධය සදහා භාවිතා කළ හැකි සේනාංකයක් නොවේ. බොහෝ ගැටුම් ආගම මුල් කරගෙන ඇතිව තිබීම එක් අතකින් විහිළුවක් වන අතර අනිත් ඛේදවාචකයක් වෙයි. ඉතිහාසයේ හැමදාමත් රජවරු තම දේශපාලන ව්‍යාපෘති සදහා ලෝභ නැතිව භාවිතා කළේ ආගමයි. අද රජවරු පමණක් නොව අවශේෂ බල ව්‍යාපෘතින් සහිත සමාජ කණ්ඩායම් ද මෙය මොනවට භාවිතා කරනු දක්නට පුලුවන. ආගමේ නාමයෙන් සතුරා වැනසීමට පුළුවන්වීම නිසා මුළුමනින්ම යහපත් යයි කිව නොහැකි අවර ගණයේ ක්‍රියාවකට සුජාතභාවයක් එයින් ලබා දිය හැකිය. ඒ නිසා ක්‍රියාවේ ඇති කිලුට සේදෙන බව මේ බල ව්‍යාපෘතින් මෙහෙයවන නායකයෝ හා ඔවුන්ගේ (ආගමික) අනුගාමිකයෝ විශ්වාස කරති.

බඩ වඩා ගැනීමේ මාර්ගයක් නොවේ. මිනිසුන්ගේ අවාසනාව තරම් ඔවුන්ගේ දුක්ඛ දෝමනස්ස තරම් ව්‍යාපාරිකයෙකුට සිය ධනය ආයෝජනය කළ හැකි වෙනත් ලාභ දායී මාර්ගයක් තවත් නැත. ආගම මේ අවාසනාවට මේ ආත්මයේ නොවේ නම් ලබන ආත්මයේ උත්තර ලබා දෙන්නට පොරොන්දු වෙයි. බොහෝ ව්‍යාපාරිකයින්ට සිදුව ඇත්තේ කිසියම් දෙයක් විකුණා මුදල් සෙවීමට ය. හුදු බලාපොරොත්තු පමණක් විකුණා මුදල් සෙවිය හැක්කේ ආගම තම බඩගෝස්තරය කරගත් ව්‍යාපාරිකයින්ට පමණකි. ඔවුන් ප්‍රතිලාභ ලෙස ලබන්නේ මුදල් නොවන්නට ඉඩ තිබේ. එහෙත් එයින් ඔවුන්ගේ ව්‍යාපාරික අභිමතාර්ථයන් සැගවිය නොහැකි ය.

ආරක්ෂක පලිහක් නොවේ. සොරකම් කර අසූවු මිනිහා කියන්නේ තමන් ආගම හොදින් අදහන නිසා ආගමට ලැදි නිසා ආගමට උදව් පදව් කරන නිසා ඒ සියල්ල හෑල්ලු කිරීම සදහා හොරකම් චෝදනා එල්ල කර ඇති බව ය. තමන් වැනි ආගමික වතාවත් යෙදෙන පුද්ගලයෙක් අතින් එවැන්නක් සිදුවිය හැකි දැයි අසමින් අසන්නන් වල්මත් කිරිමට ඒ නිසා ඔවුන්ට හැකි ය. ඒ නිසාම ඔවුන් කියන්නේ තමන්ට ඉදිරිපත් කර ඇති චෝදනා පරීක්ෂණයක් පවා නොකර බැහැර කළ යුතු බව ය.

නිරුවත වසා ගත හැකි වස්ත්‍රයක් නොවේ. තමන් සතු කුසලතාවයක් නැති විට, තිබෙන ටික පවා පාරම්බෑ හැකි මට්ටමේ නොවන විට, එම සෙළුව වසා ගැනීම සදහා ආගම සළුවක් ලෙස භාවිතා කරනු බොහෝ විට දැක්ක හැකි ය. එයින් හැම විටම පාහේ සිදුවනු ඇත්තේ ආගම කිලුටු වීම ය.

අනුන් පාලනය කරනු සදහා භාවිතා කළ හැකි කෙවිටක් නොවේ. අනෙකා පාලනය කිරීම සදහා භාවිතා කළ හැකි හොදම කෙවිට ආගම ය. ආගමේ නාමයෙන් බොහෝ දෙනා විත්ති කූඩුවට නැංවිය හැකි ය. අන්ධ පිලිපැදීම ප්‍රතික්ෂේප කිරීම සම්බන්ධයෙන් ශ්‍රද්ධාව නැතැයි කියමින් ප්‍රශ්න කරන්නන් කූඩුවට නැංවිය හැකි ය. සිසුන් නොමග යවන ගුරුවරුන්ට අපහාස කිරීම සම්බන්ධයෙන් යහපත් සිසුවෙකුට ආගමේ නාමයෙන් අච්චු කළ හැකි ය. ස්වාමීන් වහන්සේ කෙනෙකුගේ අඩුපාඩුවක් පෙන්වීමට ඉදිරිපත් වූවෙකු ශාසනය අපකීර්තියට පත් කළේය යන චෝදනාව යටතේ වැරදි කරුවෙකු කළ හැකි ය. බීගත් තිරිසන් සැමියෙකුට විරුද්ධව අත එසවූ වරදට බිරිද පාපතරයෙකු කළ හැකි ය. බීගත් තිරිසන් සැ‍මියෙකුට විරුද්ධව අත එසවූ වරදට බිරිද පාපතරයෙක් කළ හැකි ය. (ඒ සැමියාට ඔහු බේබද්දෙකු වුව ද ගරුකිරීමට ආගම මෙහෙයවමිනි). වනචර පියෙකුගේ හැසිරීම ප්‍රශ්න කිරීම සම්බන්ධයෙන් පුතෙකුට ද මේ ලෙසම කෙවිට දිගු කළ හැකි ය.

ජීවිතය නොවේ. සමහරු කියන්නේ ආගම තමන්ගේ ජීවිතය බව ය. ආගම යනු ජීවිතය නොවේ. එය ජීවිතය එලිය කර ගත හැකි මිණි පහනක් පමණි. එය ද විචාරයෙන් ‍ආගම ඇදහුවොත් ය. ආගම තම ජීවිතය බව කිව හැක්කේ එය සැබෑ ජීවිතය වසා ගැනීමට කඩතුරාවක් කර ගන්නා අයට පමණි. එලිපිට පෙනෙන්නේ පුද්ගලයා ආගමික ජීවිතයක් ගත කරන බවකි. එහෙත් සමීපව විමසන විට තම ජීවිතය නිසි පරිදි හැඩ ගස්වා ගැනීම සදහා ආගම පිටුවහලක් කරගනු හැරෙන්නට අනිත් සියල්ල සදහා ඔහු ආගම භාවිතා කරන බවකි.

අනන්‍යතාවය සහතික කරනු සදහා ගැසිය හැකි හංවඩුවක් නොවේ. හරකුන්ට හංවඩු ගහන්නේ උන්ව පහසුවෙන් හදුනාගනු පිණිස ය. එක් හ‍රකෙක් බොහෝවිට අනෙත් හරකාගෙන් වෙන්කර හදුනාගැනීම සමහර විට අපහසු විය හැකි බැවිනි. ආගම ද තමන් නැති අනන්‍යතාවයක් ලබා ගනු පිණිස භාවිතා කරන්නන්ගෙන් අපට අඩුවක් නැත.

වැයික්කිය සටහන් කරනු සදහා හෙලිය හැකි සුළු දිය පහරක් නොවේ. බල්ලන් තම වැයික්කිය ලකුණු කරන්නේ සුළු දිය හෙලීමෙනි. සමහරු ආගම භාවිතා කරන්නේ ද වැයික්කිය ලකුණු කරනු පිණිස ය. ඒ නිසා ඔවුන් කරන්නේ තමන්ගේ වැයික්කියේ ආගමික සංකේතයක් (කුරුසියක් හෝ බුද්ධ ප්‍රතිමාවක්)  තනා වැයික්කිය ලකුණු කරගැනීම ය. තම හදවතට බුදුන් හෝ ක්‍රිස්තුත් වැඩම කර ගැනීමට අසමත් මේ මිනිස්සු ආගමික සංකේත යොදාගනිමින් මෙසේ තම ගම, නිවස හා කාර්යාලය තුළ මෙසේ තම වැයික්කිය ලකුණු කරති.

සිංහ වෙස් ගැනීම සදහා බූරුවන්ට පැළදිය හැකි සිංහ හමක් නොවේ. ආගම කට ගා ගත්තවුන් බොහෝ දෙනෙක් එහි ඌෂ්ණයෙන් රත්ව සිංහ වෙස් ගෙන කටයුතු කරනු දැක ගත හැකි ය. එවන් විටක එතැන ඊට වඩා උත්තමයෙක් හෝ බලපුලුවන්කාරයෙක් නැතැයි අන් අයට ඒත්තු ගැන්වීමට කටයුතු කරනු දැකිය හැකි ය. ඔවුන් කෑගසන විට මතකයට නැගෙන්නේ සිංහ වෙස් ගත් බූරුවාගේ කතාව ය.

Advertisements

One thought on “ආගම – කුමක් විය යුතු ද?

  1. අාගම කුමක්දැයි මිනිසුන් තාම නොදැන සිටීමයි ගැටලුව

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s